|
PODKLADY PRO ZPRACOVÁNÍ AUDITU ZA ROK 2024 na adresu:audit.okpraha@ok-praha.cz
|
|
|||||||||||||||
1. |
Rozhodnutí nejvyššího orgánu (valné hromady, členské schůze, jediného akcionáře nebo společníka ..) o rozdělení hospodářského výsledku minulého roku, schválení minulé roční ÚZ a schválení auditora na příští období |
|
|||||||||||||||
2. |
Změny v OR provedené v účetním období a do data sestavení ÚZ |
|
|
|
|
|
|||||||||||
3. |
Očekávaná možná rizika daného účetního období a následujícího účetního období |
|
|
|
|||||||||||||
4. |
Harmonogram fyzických inventur zásob pro naplánování účasti auditora |
|
|
|
|
||||||||||||
5. |
Vnitřní účetní směrnice a předpisy v elektronické podobě, případně jen jejich podstatné meziroční změny |
|
|||||||||||||||
6. |
Protokoly o provedených kontrolách FÚ, OSSZ, ZP, jestliže byly provedeny s významným výsledkem |
|
|||||||||||||||
7. |
Obratovou předvahu, analyticky se součty za syntetické účty k datu roční ÚZ |
|
|
|
|||||||||||||
8. |
Inventarizace všech analytických účtů třídy 0.-4. k nahlédnutí, vybrané auditorem budou zkopírovány do spisu |
||||||||||||||||
|
(testy věcné správnosti) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
9. |
Přírůstky a úbytky dlouhodobého majetku. Podklady pro výpočet odložené daně z rozdílu ZC majetku (účetních a daňových) |
||||||||||||||||
10. |
Podklady pro výpočet odložené daně nad rozdíl zůstatkových cen majetku účetních-daňových |
|
|
||||||||||||||
11. |
Faktury vydané - 12 mléčných pro zemědělce, 10 největších pro nezemědělce, všichni každou 100. vydanou fakturu. |
||||||||||||||||
|
MAX 25 faktur. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||
12. |
Faktury přijaté - 10 největších, každou 100. přijatou fakturu. MAX 25 faktur. |
|
|
|
|||||||||||||
13. |
Rozpis nedokončené výroby podle zakázek (účet 121). |
|
|
|
|
|
|
||||||||||
14. |
Karty dlouhodobého majetku pořízeného v r. 2023 (5-10 karet). |
|
|
|
|
|
|||||||||||
15. |
Dotační rozhodnutí + bankovní výpis, kdy byla tato dotace vyplacena. |
|
|
|
|
||||||||||||
16. |
Pohyby skladů od data fyzické inventury k datu účetní závěrky |
|
|
|
|
|
|||||||||||
17. |
Rozbor krátkodobých pohledávek dle doby do a po splatnosti - do 30,90,180,360 dnů,36 měsíců (dle klientů) |
||||||||||||||||
|
(SALDOKONTO se součty) |
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
18. |
Rozbor krátkodobých závazků dle doby do a po splatnosti - do 30,90,180,360 dnů,36 měsíců (dle klientů) |
||||||||||||||||
|
(SALDOKONTO se součty) |
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
19. |
5 největších odběratelů a dodavatelů |
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
20. |
Dokumenty o případných právních úkonech při vymáhání pohledávek a závazků, při zákaznických reklamacích nebo jiných právních sporech |
||||||||||||||||
21. |
Ověřovací dopisy od odběratelů a dodavatelů, vč. Vyčíslení potvrzených Kč nebo % pohledávek či závazků z celkového množství pohledávek a závazků na adresu:konfirmacepraha@ok-praha.cz |
||||||||||||||||
22. |
Soupis spřízněných stran a druhy vzájemných transakcí - případně negativní ujištění |
|
|||||||||||||||
23. |
Podklady k dodávkám mezi osobami spojenými. Doložení cen obvyklých. |
|
|
|
|
||||||||||||
24. |
Rozbor rezerv (karty) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||
25. |
Konfirmace zůstatků na běžných účtech společnosti, úvěrů krátkodobých a dlouhodobých, jiných zůstatků u bankovních ústavů (termínované vklady, portfolia cenných papírů, deriváty apod.) na adresu: konfirmacepraha@ok-praha.cz |
|
|||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
26. |
Smlouvy k úvěrům krátkodobým i dlouhodobým. Popis zajistění, výši úroků.(Pozn. Ty které jste nedali již dříve) |
||||||||||||||||
27. |
Podklady k časovému rozlišení - vč. dohadům aktivním a pasivním |
|
|
|
|
|
|||||||||||
28. |
Vyúčtování mezd za 12. měsíc, vzorek dohody o hmotné zodpovědnosti, jsou-li uzavřeny, vzorek dohody o srážkách ze mzdy, jsou-li, vzorek úhrady na sjednaný účet zaměstnance |
|
|
||||||||||||||
29. |
Přiznání k dani z příjmu za účetní období nebo propočet daně z příjmu |
|
|
|
|
||||||||||||
30. |
Ověření stavu daní s FÚ - je-li např. možno výpisem z daňové informační schránky |
|
|
|
|||||||||||||
31. |
Soupis následných událostí - významných pro ukončené účetní období (s dopadem do účetnictví) daného účetního období) nebo pro následující úč.období (s dopadem do Přílohy) |
|
|
||||||||||||||
32. |
Případné další podklady podle aktuálního stavu účetnictví |
|
|
|
|
|
|||||||||||
33. |
Originály dokumentů k podpisu auditorema) Rozvaha, Výkaz zisku a ztráty, Příloha k účetní závěrce b) Výroční zpráva c) Zpráva o vztazích - je-li zpracovávána
d) pro střední a velké ÚJ Cash flow a Přehled o změnách vlastního kapitálu
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||
34. |
Originály dokumentů k podpisu klientem nebo k předání klientovi |
|
|
|
|
||||||||||||
|
a) Prohlášení účetní jednotky o poskytnutí všech informace |
|
|||||||||||||||
|
b) Právní ujištění o probíhajících právních sporech |
|
|||||||||||||||
|
c) Zpráva auditora |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
TERMÍN auditu bude dohodnut při auditorské kontrole, případně emailem. |
|||||||||||||||||
PODKLADY pro audit poslat prosím 14 dnů předem na výše uvedený email. |
|||||||||||||||||
V případě nedodržení si vyhrazujeme právo posunu termínu podle kapacity auditora. |